Bukta az iPhone 5C

2014. jan. 2.

Sikerült áttörnie az öt legnagyobb európai piacon a tíz százalékos korlátot a Windows Phone-nak, a platform fokozatosan egyre relevánsabb kihívója az Apple és a Google rendszereinek. Az új iPhone-ok hatása ugyanakkor korlátozott marad, az augusztus-október időszakban globálisan nagyot esett az Apple részesedése.

Plus500  

A viszonylag kései európai iPhone-rajt miatt nem tudta megismételni tavalyi teljesítményét az Apple az októberrel záruló három hónapban - találta a Kantar Worldpanel felmérése. A piackutató szerint az öt nagy európai piacon augusztus-október időszakban az iOS részesedése 20,8 százalékról 15,8 százalékra esett, a szeptember elején bemutatott iPhone 5S-5C páros piaci rajtja ellenére.
Bukás az 5C
Az iPhone 5C komoly váltást jelentett az Apple telefonos marketingstratégiájában. Korábban a gyártó a termékvonal szegmentációját az előző modellek továbbértékesítésével oldotta meg, vagyis az előző két generációt kínálta fokozatosan leértékelve, idén új stratégia mutatkozott be: a csúcsmodell iPhone 5S alatt megjelent az "új" iPhone 5C, amely a tavalyi modell hardveres alapjaira épül, azonban fém borítás helyett polikarbonát házban, némileg szerényebb képességekkel.

Az Apple döntését részben a költségoptimalizáció indokolhatta. A korábbi üzleti modellben egy-egy modellt néhány éven keresztül gyártásban tartott a cég változatlan konstrukcióban, azonban egyre alacsonyabb áron értékesítette azt. A termelési költségek azonban érdemben nem változtak a gyártási periódus alatt, a ház, vagy a fényképezőgép optikája az utolsó modell esetében is nagyjából annyiba kerül, mint az első darabnál. Mondhatnánk, hogy a volumen miatt azért később mégis olcsóbb lesz, de ez nem állja meg a helyét: a magas darabszámmal járó alacsony beszerzési árakat az Apple már első pillanattól érvényesíteni szeretni, ezért is ad le minden alkatrészre tízmilliós nagyságrendű megrendelést és köti le jó előre egész üzemek egész éves kapacitását.
Az iPhone 5 - iPhone 5C átmenet így nagyjából az első kiadású PlayStation 3 és a PS3 Slim közötti ugrásra hasonlít. Utóbbi alapvetően ugyanazt a hardvert tartalmazza, azonban néhány fontos módosításnak köszönhetően jóval olcsóbban gyártható (a Sony konzolja esetében például teljesen kimaradt a visszafelé kompatibilitás és gyengébb minőségű, valamint kisebb lett a borítás, egyebek mellett).
A Kantar kiemeli, hogy bizonyos tekintetben viszont siker az iPhone 5C, mégpedig a felhasználók elhódításában. A felmérés szerint a modell vásárlóinak szinte felét a versenytársaktól hódította el az Apple, ez az arány csak mintegy 20 százalék az iPhone 5S esetében. Összességében azonban a 2013-as iPhone generáció nem állította vissza az Apple tavalyi részesedését, még a messze legfontosabb amerikai piacon is 6,4 százalékponttal, 47,2-ről 40,8 százalékra esett az Apple részesedése.
Imázsprobléma
Az iPhone 5C piaci kudarcát részben a termék sajátos imázsproblémája okozhatta. A műanyag modell azonnal megkapta az "olcsó iPhone" jelzőt a médiában és a felhasználók körében is, a termék azonban nem lett valóban olcsó, ára házon belül, a csúcsnak számító iPhone 5S-sel összevetve sem túl versenyképes, az androidos középkategóriánál pedig jóval többe kerül.
Nem elhanyagolható az sem, hogy korábban a "későn érkezők" is osztozhattak az elavultabb iPhone-okat övező presztízsben (hiszen a metrón senki nem mondja meg, hogy 2011-es vagy 2013-as gyártású az az iPhone 4), az iPhone 5C-ről már távolról süt, hogy gazdája nem a csúcsmodellt, hanem az "olcsót" vásárolta, ezzel az almás termékeknek általában járó (erősen árfelhajtó hatású) tekintély is odavész.
Európai áttörés a Windows Phone számára
A Kantar felmérése szerint már az 5 legnagyobb európai országban (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország) már 10 százalék fölé került a Windows Phone, az olaszoknál megelőzte, a spanyoloknál pedig utolérte az Apple rendszerét. A Kantar szerint a Microsoft rendszere Németországban teljesít a leggyengébben, de még itt is sikerült 6,3 százalékra feltornázni a részesedést, ami már biztosít bizonyos láthatóságot a platformnak.

A 10 százalékos lélektani határ átlépése nagyon fontos mérföldkő a Windows Phone számára, ezzel a platform joggal nevezheti magát a harmadik szereplőnek (illetve egyes országokban már a másodiknak) és releváns kihívója az Androidnak és az iOS-nek. A számok által mutatott sikerből az von le, hogy a Windows Phone a tisztes eladásokat szinte kizárólag a belépő szinten produkálta, a fejlesztők számára kincsesbányának számító középkategóriás és csúcsmodellek részesedése igen apró. E logika fordítottja igaz az Apple-re, a cég a legfontosabb piacokon (Egyesült Államok, felső- és középkategória) továbbra is igen erős, ezt pedig a fejlesztők ma is minőségi alkalmazásokkal honorálják.
Folytatja a Windows Phone-nal ellentétes irányú mozgását a Blackerry, részesedése európai szinten gyakorlatilag láthatatlanná zsugorodott, 1,8 százalékra esett, értelmezhető számokat csak Nagy-Britanniában produkált a kanadai gyártó, azonban ott is csupán a piac 3,3 százalékát tudta megszerezni, a német vagy spanyol piacon pedig 1 százalékot sem éri el a részesedése.
FORRÁS: http://www.hwsw.hu/hirek/51538/apple-iphone-5c-kantar-worldpanel-okostelefon-piac.html

TETSZETT A BEJEGYZÉS?

0 megjegyzés:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2009 - 2020 BUXMASTERS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger